Telegram reklám
Az ismert urban designer és grafikus művész, Fork Imre tervezett kapszulakollekciót a történelmi sörgyár számára. Saját elmondása szerint szeretett volna olyat alkotni, amit a Dreher rajongók és az ő követői is szívesen hordanának. Az egyedi streetwear darabok között pólók, pulóverek és sapka is található.
Figyelem! Csak 18 éven felülieknek! www.alkohol.info.hu
Ez az első ruhakollekció vagy volt már hasonló jellegű munkád?
Pályámat nyomdai gyakorlattal kezdtem, ez megfelelő alapot adott, hogy ezután egy ruhaipari cégnél elsajátítsam a szükséges további technikákat és ezt együtt hasznosítsam. Később több magyar és külföldi cégnek készítettem formaruhát, majd zenekaroknak és sportolóknak, sportszövetségnek merch termékeket, ezt a vonalat pár évvel ezelőtt a Tisza cipőnek köszönhetően koronáztam meg 2 szezonnyi póló kollekcióval.
Milyen volt a közös munka?
Nagyon szuper volt a HTX-el együtt dolgozni, mindenben segítettek és teljes szabadkezet kaptam az első köröktől. Azon voltak, hogy benne legyek én is a designokba és túlmutasson az eddig megszokott itthoni kollabokon és ne csak egy alkalmazott grafika legyen az eredmény egy arculat kézikönyv alapján.
A Drehertől is remek visszajelzések jöttek, közösen egyengettük a végleges formáját a kollekciónak a teljes stábbal. Külön öröm volt, hogy pár év után újra Tatlinnal és szuper csapatával dolgozhattam.
Mi jelentett kihívást?
Első körben egy rám jellemző nagyon színes és formabontó, digitális hatású grafika sorozatot szerettem volna létrehozni, de rájöttem, hogy nem lesz igazi ha a saját fejem után megyek. A teljes stáb bízott bennem és elfogadták a terveimet, de mégsem voltam elégedett. Szerettem volna olyat alkotni, amit a Dreher rajongók és az én követőim is szívesen hordanának, megfelelően képviseli a márka hagyományait és örökségét és párhuzamosan az én stílusomat is megmutatja.
fork dreher
Hogyan inspirálódtál?
A folyamat legelején a megújult arculat alapján kezdtem el a skiccelést, bele gyúrva a rám jellemző digitális világot. Több koncepciót alkottam, ezek közül az “Urban Jungle” és “Budapest Montage” fantázianévre hallgató irányok mixe lett a nyertes. Ezután választottam a D-t a Dreher logóból, a háromszög ikont, az 1854-et és az ikonikus Dreher üveg sziluettjét mint fő jelképeket, ezekből indultam ki mint formai alapok.
Graffitis múltam adta az egyik fő inspirációt, ahol mindig is a betűkkel és formákkal játszottam, így elkezdtem lebontani a betűket formákra és ezekből építkezni. Színekben igyekeztem a Dreher-re jellemző zöld üveg, piros ikon és fehér logót alapul venni és ezeket a színeket keverve egy a saját stílusomnál visszafogottabb, de jellegzetes harmóniát alkotni.
Ezzel párhuzamosan igyekeztem a Dreher múltját is megjeleníteni, és ehhez kerestem ikonikus művészeket a múltból, akik olyan merész és új technikákat alkalmaztak anno amelyek méltóan emelték őket legendás alkotókká. Budapesten sétálva, épületeket fürkészve kerestem azt a jellemző hagyatékot a múltból ami most az én designomban, rajtam keresztül szűrve egy nemes de modern hatást kelt.
A városban látható gyönyörű épületekre fókuszálva, közelebbről szemlélve vettem észre a részletes üveg és mozaik munkákat. Róth Miksa és Victor Vasarely megoldásai jutottak erről eszembe, mind a színre és formára bontás megadta az alap elképzelést. Pixeles, digitális világom remek megfelelője a múltban használt mozaik és ólomüveg technológiáknak, így összeállt az irány ami a Dreher múltját és az én jelenemet össze tudja kötni.
Bármi, ami eszedbe jut az együttműködésről és érdekes/vicces/izgalmas infó 🙂
– 4 koncepciót készítettem több féle termékkel ( téli / nyári kiegészítők is voltak) az első körös brief után, ezekből kiindulva jutottunk el a végleges grafikákhoz és termékekhez.

– A teaser fázishoz készítettem egy fa dísztárgyat a végleges design alapján (ennek a “szobornak” az elkészítése 3 napot vett igénybe stúdiómban a KREATIV WERK-ben)

 

Dreher X Fork
– Tatlinnal és Barnieval egyből egy hullámhosszon voltunk, egyértelmű volt, hogy egy patinás ipari háttér kell a fotózáshoz, hogy ellensúlyozza a kollekció modern stílusá

– A befotózott modellek fiatal street táncosok, akik tökéletesen hozták azt a vibe-ot amit szerettünk volna: a mai budapesti fiatalok világát

– A nyomdai anyagok leadása utáni napon csőtörés volt a lakásunkban, ahol a számítógépem is sérült, de szerencsére már elindult a gyártási folyamat, így nem kellett újra terveznem mindent 🙂

 

A Dreher X Fork Imre limitált kollekció kizárólag online vásárolható meg, a Dreher webshopjában.

Stáb:

Ügyfél: Dreher Sörgyárak

Ügynökség. Human Telex Advertising

Designer: Fork Imre

Senior Art Director: Márton Sándor

Senior Copywriter: Simon Balázs

Head of Copy / Creative Lead: Nagy László

Head of ART / Creative Lead: Lénárd György

Creative Director: Tatlin

Senior Account Manager: Nagy Eszter

Junior Account Manager: Magony Viktória

Stylist: Nagy Dóra

Photo Artist: Barnie

Szerző

Gyuris Csaba

Share This

Tetszett?

Oszd meg ezt a történetet ismerőseiddel is! 🙏