Urban Művészet2021.02.14. – Közösség

Újabb remek kezdeményezéssel tette színesebbé az Aldi élelmiszerbolt Solymári üzletük parkolóját. Ezúttal a Colorfools dekorációs festéssel foglalkozó csapata csempészett egy kis vidámságot az elkészült munkájukkal az oda látogató vásárlóknak.

Az ALDI első ilyen típusú projektje 2018-ban valósult meg Budapesten, a Tűzoltó utcai ALDI-nál, ahol az áruház parkolójával határos belvárosi tűzfal felülete adta a lehetőséget ehhez a fiatalos és népszerű közterületi megjelenési formához. Azóta a cég keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel színesíteni tudja az áruházai, az áruházakhoz kapcsolódó parkolók környezetét. Célja, hogy a jövőben minél több hasonló megoldás születhessen. 

A 2018-as projekt kapcsán az ALDI több művészt is megkeresett, felmérve, hogy ki milyen feltételek mellett vállalná el az adott feladatot. A meghívásos tendernél az alapvető megkötés az volt, hogy a festmény illeszkedjen az adott helyszín miliőjéhez és az ALDI arculatához. A nyertes kivitelező érzett rá legjobban az ALDI-s stílusra. 

A pályázat esetében annyi volt az ALDI kérése, hogy a készülő graffiti az ALDI arculatához illő legyen, és színesítse az áruház parkolóját. Természetesen ez egy összetett megkötés, mivel a festmény kapcsán igen sok szempontot kell figyelembe venni. Egyrészt meg kell felelni a vállalat arculatának, fel kell mérni az adott helyszín sajátosságait, valamint a lokálisan felmerülő igényeket, ugyanis az esetleges tulajdonosok és az önkormányzatok is tehetnek javaslatot a végső formai megjelenéssel kapcsolatban. 

Mivel az ALDI nagy hangsúlyt fektet a frissességre, ezért – játékos formában – az áruház által kínált friss gyümölcsök, zöldségek és pékáruk kaptak helyet a grafikán. 

aldi dekoráció

A Colorfools csapata mintegy 5 munkanap alatt nagyjából 60 négyzetméternyi felületen dolgozott különböző festékekkel és technikával. A teljes felülethez 30 liter homlokzatfestéket és 50 db LoopColors festékszórót használtak el.

A festménnyel kapcsolatban nagyon pozitívak voltak a vásárlói visszajelzések, a vevők elégedettek, továbbá a vásárlók arra is adtak tippeket, hogy mely további áruházaknál látnának szívesen hasonló graffitit – tájékoztatott az Aldi Magyarország.

Ha kíváncsi vagy arra, hogyan készült a dekoráció, akkor ezen a linken megnézheted.


Tetszik?

Tarts velünk!

Hírlevél

Iratkozz fel online magazinunkra, hogy elsőként értesülj legfrissebb híreinkről!

Magazin

További cikkek Magyarország első számú utcai művészeteket bemutató magazinjától.

Támogatás

Ha úgy gondolod, hogy fontos és értékes amit csinálunk, akkor támogass minket!