Beköltözött a street art a Siemens irodaházába

2022. szept. 19. | Közösség

Az egyik legismertebb hazai utcaművész turbózta fel a Siemens lépcsőházát.

A Siemens Zrt. hazánk ismert utcaművészét, TakerOne-t kérte fel arra, hogy színesebbé varázsolja a vállalat egyik csupafehér lépcsőházát.  A fotórealisztikus stílusban alkotó Taker világszerte egyaránt készített már egyedi, nagyméretű rajzokat, a brooklyni Artel Hotel óriási elefántjai és a virginiai George Mason University állatserege után a zuglói irodaház falfelületeit vette kezelésbe.

„A koncepció kialakításakor szabad kezet kaptam, az egyetlen fix pont az volt, hogy a digitalizáció jelenjen meg az alkotásokon. Az ember mellett három különböző élőhelyen élő állatra esett a választásom – szívesen festek állatokat, mert szerethetőek, könnyű hozzájuk kapcsolódni és azok sem unják meg őket, akik nap mint nap látják a festményeket”

– mondta a megrendelésről Taker.

 

A négy festmény az első emeleti lépcsőfordulótól egészen a negyedikig egy-egy külön világba hívja az arra járókat. A lépcsőház négy szintje a tengerek mélyétől (cet) a szárazföldön (gepárd) át egészen az égig (tengelic) vezeti a szemlélőt, a legfelső emeleten pedig a családot és a digitalizáció fonalát kezében tartó embert láthatjuk. A szintek közti kapcsolatot is a digitalizáció általi összeköttetés teremti meg. Az alkotások különlegessége a szomszédos falakra kinyúló festékcsápok, amelyek elmélyítik a festmények által alkotott világokat.

Az újrahasznosított világ

Az újrahasznosított világ

A festmény egy összetett képsor, amely az emberiség környezetre gyakorolt szennyező hatására, és annak elkerülésének egy módjára az újra hasznosításra reflektál. Illetve, hogy ennek a lehetősége és a bolygónk sorsa csak is a mi kezünkben van.

A Világűr Csodái

A Világűr Csodái

Tárnokon a XX. századi popkultúra legismertebb sci-fi film karakterei kelnek életre a MÁV vasútállomás melletti zajvédő palánkon.

NO PIC NO PROOF: Törjük át az algoritmust

NO PIC NO PROOF: Törjük át az algoritmust

A NO PIC NO PROOF installáció egy elvont, dramatizált és térbe helyezett pillanatkép, ahol a social médiában minket reprezentáló profilok fizikai formát öltenek és elveszik tőlünk a valóságot. Amikor valaki egy rock koncerten a telefonját magasba tartva a facebookon “élőzi” az eseményt, akkor felmerül, hogy most ki élvezi a koncertet? Ő vagy a facebook profilja?